#3voor2016 De digital marketing trends voor 2016 van Patric van Maaren

selfie_3voor2016

Patric van Maaren is Registered Digital Marketeer. Als freelancer werkt hij samen met diverse marketingmanagers, startups en ondernemers. Gezamenlijk werken zij aan een online strategie en de uitvoering. Van Maaren is gemakkelijk te herkennen aan zijn bow-tie.

Drie trends voor 2016

Ook aan Patric de vraag wat zijn drie trends zijn voor 2016:

1. Corporate Growth Hacking– Growth hacking is zeker niet nieuw, maar wint snel aan populariteit. In 2015 is de eerste Growth Hacking Academy van start gegaan. Dit betreft een samenwerking van onder andere Growth Tribe en de Universiteit van Amsterdam. De tweede lichting studenten start maart 2016.

Growth hacking wordt daarmee een volwassen marketing methode die niet alleen bij startups, maar ook bij grote bedrijven steeds vaker zal worden toegepast.

2. Fashion Clash – Fast-fashion ketens als Zara en H&M gaan komend jaar in een hogere versnelling en online giganten – zoals Zalando – groeien sterk door. De tegenbeweging in retail en e-commerce zet ook door; een groeiende groep consumenten kiest vaker voor slow-fashion, duurzame mode of producenten met een sociaal-maatschappelijk missie, zoals de breiende oma’s van Granny’s Finest.

De bewustwording wordt aangewakkerd door milieuorganisaties die slow fashion promoten en initiatieven zoals de Dutch Sustainable Fashion Week. Ondernemers vinden steeds beter hun niche en experimenteren daarnaast met businessmodellen als lease (MUD Jeans) en trends als mass-customization (GustoModaMyGuapa).

3. Digital Revolution – Virtual Reality toepassingen zullen in 2016 in een stroomversnelling komen met de introductie van de Occulus Rift. In deze nieuwe fase van de digitale revolutie vestigt de digitale wereld zich steeds meer buiten het scherm in onze fysieke realiteit. Andersom betreden wij steeds vaker de virtuele.

Voor online marketeers blijft het aanpassen: Tools en websites worden zelflerend door Artificial Intelligence (The Grid) en met de opmars van Virtual Assistants zoals Siri, Cortana en Facebook M zal ook de toekomst van SEO en gevonden worden een hele nieuwe invulling krijgen.

Over deze rubriek

In de reeks #3voor2016 worden diverse professionals gevraagd hun uitgesproken visie te geven op het komende jaar 2016. Dit aan de hand van drie trends.

#ID

redactie

Redactie SocialMedia.nl. Wij bestaan uit medewerkers van Vormgeven.nl, AtMost, AtMost.TV en een afvaardiging van bloggers van het platform SocialMedia.nl Mail ons op redactie at socialmedia.nl

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Show Buttons
Hide Buttons
Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com