5 voorbeelden van snack-content
Een show off met lange teksten lijkt indruk te maken maar vermoeid de lezers die al een massa aan content voor zich krijgen dagelijks. Scanbare content die snel to the point komt, lijkt de toekomst te hebben. Visuale content heeft daarbij diverse voordelen.
1 Snack size blogs
Let op snack size blogposts die scanbaar zijn. Herkenbare elementen zijn:
- een goede titel;
- een pakkende introductie;
- uitdagende en verklarende tussenkoppen;
- korte paragrafen van 2 tot 3 regels maakt het scanbaar voor de lezer.
Voorkom het overspoelen met teveel tekst en teveel informatie. Hak lange posts logisch op in hapklare onderdelen.
2 De korte video
Viddy, Vine, Instagram en Meerkat. Het is – soms live – een enorm aanbod van snack-video tools die ons helpen snel en kort een impressie te delen met bewegend snack-content. Social media gebruikers lijken hun weg te hebben gevonden naar snack-video; korte video’s die snel (live) een impressie geven van een presentatie, introductie, winkelbeleving of andere beleving. Maar welke korte video’s werken nu echt?
- Laat actie zien! – Toon een korte tip op video, advies, een truc of learning. Een kop, essentie en start in maar enkele seconden werkt en kan eenvoudig worden doorgedeeld of onderdeel worden van curatie.
- Maak het relevant – Het bestaansrecht emember that Viddy’s audience is on the younger side, so use viddys to reveal the youthful side of your brand.
- Gebruik testimonials – laat mensen met hun ervaringen in de camera praten en hun ervaringen delen. Creëer en deel testimonials!
- Teaser videoclips– gebruik korte snel te scannen en te bekijken teasers die het “grote werk” promoten op een prikkelende manier.
3 De infographic
Infographics presenteren informatie die snel gepresenteerd en wederom gescand kunnen worden Lange halen worden opsommingen met cijfers en inzichten en visueel wordt een deel van de conclusie gegeven. De mix van tekst en afbeeldingen zet jouw boodschap tevens kracht bij:
- maak de infographic goed deelbaar en bied embed code aan voor het doordelen en opnemen;
- bied de infographic op verschillende manieren en kanalen aan zoals Instagram, Pinterest en in blogposts. Maak eventueel op Pinterest een eigen board aan vol met (eigen) infographics.
4. Images
Plaatjes, afbeeldingen, visuele impressies zorgen voor de meest awereness en social media buzz. De engagement van de visuele uitingen is simpelweg het hoogst. Gebruik in commerciële situaties vooral grote en HD foto’s.
5. Quotes
Inspirerende quotes zijn populair. Net als korte feiten op Twitter of visuele quotes (de “tegeltjes”) die veel worden gedeeld op bijvoorbeeld Facebook, Pinterest en soms Instagram en LinkedIn. Toon jouw visie, inspiratie en gedachten op een scanbare manier!
Via JeffBullas.com