[Event] Twee dagen tjokvol boeiende presentaties #AdfoLive 2015 #PTA
adfo_live_0

15 en 16 september was de Passenger Terminal in Amsterdamm (PTA) de locatie van het event Adfo Live. Komt deze naam je (nog) niet bekend voor? Voorheen werd je uitgenodigd voor een bijeenkomst met de naam Marcom. Nu dus verder onder een andere naam. Naast een andere naam, is de opzet van het event serieus onder de loep genomen en filnk veranderd. Met als resultaat: een event met toegang tot veel presentaties, zonder entreekosten. Daarnaast een beursvloer met een beperkt aanbod standhouders. En, tegen betaling, een aantal Academy sessies.  Mijn conclusie na mijn bezoek? In tegenstelling tot menig gratis event wat ik bezocht heb, geen presentaties vol met verkoop praat, maar inhoudelijk goede verhalen en insights! Een verademing.

Academy sessies

Ik begon maar gelijk goed: een Academy sessie met Patrick Petersen, bestseller auteur van o.a Handboek Online Marketing, beter bekent als #HOM4. Onder de noemer van Het samenstellen van een succesvolle online marketing mix nam hij ons mee in zijn insights en deelde zijn expertise. Een aantal uitspraken:

Leer de 3.0 klant kennen. En zijn grillen.. Proof en Trust zijn heel belangrijk. Duurzaam en Meerwaarde zijn begrippen die het in Marketing heel goed doen.. Connected. Dat is waar het om draait!

En hoewel deze sessie 2 uur duurde, kwam Petersen toch weer tijd te kort om alles te kunnen delen.. Een typische kwaal voor deze zeer bevlogen en enthousiaste spreker..

Voodoo Marketing9200000046311650

Een bijzondere combinatie als schrijver duo, met een bijzonder boek. Jan Dijkgraaf en Ronald Voorn zijn de auteurs van het boek Voodoo Marketing. En tijdens hun presentatie werd het een en ander verteld over dit boek.

Worden consumenten steeds slimmer? Hoe kan het dan toch dat ze zich nog altijd gemakkelijk laten beïnvloeden? In ‘Voodoo-marketing’ leggen Voorn en Dijkgraaf bloot op welke (soms omstreden) manieren bedrijven en overheden dat doen. En hoe consumenten zich daartegen kunnen wapenen.
Allerlei partijen bedenken dagelijks nieuwe technieken en psychologische strategieën om producten en diensten aan de man de brengen of gedrag te beïnvloeden. Dat mag. Maar als de consumenten zich niet bewust zijn van de technieken en strategieën, is sprake van een ongelijke strijd. 

Big Data

Theo Reichgelt gaf zijn visie op Big Data en realtime inzichten in een Social Command Center. Dit had, gezien de achtergrond en werkzaamheden van Reichert, een commercieel verhaal kunnen worden. Dit was absoluut niet het geval! Uiteraard werd genoemd dat Social Dialog een leverancier is van tooling die je kan helpen en ondersteunen wanneer je aan de slag wilt met monitoring, maar de kern van het verhaal ging toch echt over de daadwerkelijke inhoud. Wat zou je willen monitoren / willen weten? Waarom wil je dit weten? Wat zijn vervolgens mogelijkheden om dit te realiseren?  Kortom: Goede presentatie.

Boekpresentatie

Tijdens de Academy sessie van Patrick Petersen en ook in zijn latere sessie  7 harde conversie tips  werd zijn nieuwste boek al eens tussen neus en lippen genoemd. Engaging Content. Maar hetIMG_6210 was pas op de tweede dag van #AdfoLive dat de officiële uitreiking van het boek plaats vond. HenkJan Smits, bekend van tv programma’s als Idols en X-Factor en tegenwoordig druk bezig met zijn eigen Business X-Factor overhandigde het “eerste exemplaar” van het populaire boek. Een mooi – en bijzonder moment – voor auteur Petersen, die op mijn navragen bekende dat het schrijven van het boek een behoorlijke zware opgave is geweest.

Het was veel werk. Veel onderzoek, veel praten met deskundigen en veel nadenken over vorm en stijl.

Wat het resultaat van dit alles geworden is? Binnenkort kun je een review van dit boek lezen op dit platform!

Geslaagd event?

Naar mijn menig is de nieuwe opzet van het event meer dan geslaagd! Goede locatie, zowel qua bereik als qua inrichting. Geen presentaties die vol zitten met verkoop praat, maar met het doel om kennis en insight te delen. Dus zeker een compliment voor de organisatie, die dit alles bedacht en gerealiseerd hebben. Het succes van dit jaar zou weleens aanleiding kunnen zijn om na te denken over een locatie met nóg meer ruimte voor toeschouwers. Bij een aantal sessies was het dit jaar al heel erg vol, en kon ik alleen staande het verhaal bijwonen. Dat kun je een succes noemen lijkt mij. Ik ben volgend jaar zeker weer van de partij. De locatie hoor ik tegen die tijd wel..

 

 

 

#ID

Rein Hof

Ik neem nog een [_]) espresso…
SocialMedia.nl, Twitter, Facebook, LinkedIn, Pinterest, CRM, blogger, presentaties, Google+, F1, darts, vader, nieuwsgierig.
https:// about.me/reinhof

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Show Buttons
Hide Buttons