[Recensie] Handig boekje: zakelijk twitteren voor gevorderden
Recentelijk is in de serie digitale trends en tools in 60 minuten een nieuwe titel verschenen: zakelijk twitteren voor gevorderden. In duidelijke en heldere taal geeft schrijfster Maaike Gulden de lezer de nodige tips en tricks om Twitter ook zakelijk in te zetten en te gebruiken.
Boekje met afbeeldingen?
Verwacht geen boekje vol met afbeeldingen en schema’s. Die staan er namelijk niet in. Door de wijze van schrijven is dit echter geen gemis. Maaike Gulden publiceert regelmatig blogs voor Frankwatching en ook daar kan zij kort en zakelijk haar boodschap vertellen. In dit boekje wordt er van uitgegaan dat de lezer enige basiskennis bezit qua gebruik van Twitter. (En zo niet, dan wordt je vriendelijk verwezen naar haar gratis e-book wegwijs op Twitter).
In 12 hoofdstukken
In 12 hoofdstukken wordt de lezer meegenomen door het geheel. En, erg handig, je hoeft de hoofdstukken niet in die volgorde door te nemen. Gulden zegt dan ook in haar nawoord: haal uit het boek wat voor jou nuttig is en wat je kunt toepassen in je eigen praktijksituatie. De intentie van het boek is: inspireren.
Wat duidelijk naar voren komt in het boek is dat de inzet van Twitter voor zakelijke doeleinden serieus werk is! Alleen een account aanmaken en maar zien wat er gebeurt is echt niet voldoende. Zaken als een strategie bedenken, goed profileren, boeien en binden met interessante content zijn een paar voorbeelden van besproken onderwerpen.
Handig
Wat ik zelf zeer handig vind is dat aan het einde van verschillende hoofdstukken een kader geplaatst is met tools die in het hoofdstuk besproken zijn. Zo heb je die nuttige informatie snel en overzichtelijk voorhanden. Kortom: een boek wat het lezen meer dan waard is.