[Vacature] Manager Marketing en Communicatie, specialisatie online marketing te Enschede
Voor de ontwikkeling en uitvoering van een professioneel (online) marketing- en communicatiebeleid is de NRO op zoek naar een:
Manager Marketing en Communicatie 100%, m/v.
De Nationale Reisopera is een innovatieve, ondernemende organisatie. Publieksbinding, maatschappelijke participatie en samenwerking vormen de grondslagen van dit gezelschap.
Een vernieuwd imago, positionering in de markt, groei van het publiek, het verbreden van het aanbod en de omschakeling naar een marktgerichte organisatie zijn hier onlosmakelijk mee verbonden.
De Nationale Reisopera verzorgt jaarlijks drie tot vier operaproducties waarvan circa 50 voorstellingen worden gegeven in de grote Nederlandse theaters. Het gezelschap is gevestigd in Enschede en beschikt onder meer over ateliers en een theatertechnische dienst.
De afdeling Marketing en Communicatie ressorteert onder de zakelijk leider en bestaat uit een manager marketing en een medewerker marketing. De manager maakt deel uit van het management team.
De afdeling Marketing en Communicatie heeft als doel de positionering van de Nationale Reisopera te versterken en het publieksbereik te vergroten. De afdeling wordt ingezet voor het ondersteunen van de sponsorwerving, maatschappelijke en commerciële productontwikkeling, innovatie en het vermarkten van alle activiteiten. Online marketing vormt daarbij een speerpunt.
De Manager Marketing & Communicatie is verantwoordelijk voor:
het ontwikkelen van een overkoepelende marketingstrategie van de organisatie;
- het opstellen van het marketingjaarplan inclusief de strategiebepaling per productie;
- de online communicatie waaronder het beheren en optimaliseren van de online kanalen, het maken van online marketingplannen en het analyseren van online activiteiten en rapporteren hiervan;
- het genereren van voldoende traffic om de nieuwe positionering van de Nationale Reisopera onder de aandacht te brengen, onder andere door het lanceren van online campagnes;
- PR en persvoorlichting waaronder het afhandelen van persvragen, het schrijven en distribueren van persberichten, case studies en artikelen, onderhouden en uitbouwen van relaties met belangrijke media en het opzetten van interviews;
- de budgetbewaking van lopende marketingprojecten;
- het pro-actief ontwikkelen en onderhouden van mediacontacten;
- het bewaken van de huisstijl;
- het beheer van de website;
- het verzamelen van marktgegevens en het zodanig evalueren en interpreteren hiervan dat effectieve marketingacties kunnen worden gerealiseerd;
- het leiding geven aan de medewerker Marketing en Communicatie.
Functie-eisen:
Opleiding.
- HBO/WO opleiding met als specialisatie online marketing;
Persoonlijkheid.
- inspirerend en motiverend;
- uitstekende communicatieve vaardigheden in woord en geschrift;
- klantgericht;
- resultaatgericht;
- gestructureerd en planmatig kunnen werken;
- pro-actief, praktisch ingesteld, hands-on metaliteit;
- creatief, initiatiefrijk;
- stressbestendig en flexibel;
Kennis en vaardigheden.
- opereert op operationeel, tactisch en strategisch niveau en schakelt hierin gemakkelijk;
- ervaring met online marketing en het opzetten van social media campagnes;
- ervaring met content management;
- een breed netwerk en goede netwerkkwaliteiten;
- communicatief vaardig in woord en geschrift;
- strategisch en commercieel inzicht;
- goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in Nederlands, Duits en Engels;
- brede interesse in cultuur;
- leidinggevende ervaring;
- bereid tot het werken op onregelmatige tijden;
Wij bieden een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
In eerste instantie betreft het een dienstverband van een jaar. Bij goed functioneren kan dit worden omgezet in een dienstverband voor onbepaalde tijd.
Uw reactie voorzien van CV kunt u tot en met 23 februari 2014 via e-mail sturen naar:
de Nationale Reisopera, t.a.v. Marjon Hoedeman, sollicitatie@reisopera.nl.