Ontbijtsessie #AdfoLive: 2016 wordt het jaar van de (mobile) coupons!

Afbeelding_advertorial
Tijdens een ontbijtsessie op het Adfo Live Event in de Amsterdam Passenger Terminal, werd de Mobile Marketing Monitor 2015 gepresenteerd. Een onderzoek naar de insights en intenties van bedrijven waar het gaat om inzet en gebruik van Mobile Marketing. Een heldere presentatie die direct de verschillen op het gebied van inzet en verwachtingen qua marketing inspanningen en budgetten laat zien.

Coverbeeld_livegang_voor_online_whitepaperDe inhoud

Wat laat het onderzoek uiteindelijk zien? Tja.. wellicht een aantal open deuren, maar daarmee niet minder relevant: Mobile is de toekomst! Steeds meer consumenten beginnen hun customer journey via een mobile device! Dat betekent niet dat via dit device ook de aankoop gedaan wordt, meer bedenk dus dat het een belangrijk startpunt is. Andere zaken:

  • HERSCHIKKING BUDGET IN OPKOMST: COUPONS EN BEACONS.
  • HET KOMENDE JAAR WIL 100% COUPONS INZETTEN, 92,3% DENKT AAN BEACONS.
  • COMEBACK VOOR AUGMENTED REALITY: IN 2014 MAAKTE 5,2% HIER GEBRUIK VAN, IN 2015 41,7%.
  • 33,3% VERWACHT MINDER TE GAAN INZETTEN VOOR QR-CODES, 19% ZELFS VEEL MINDER.
Coupons lijkt dus voor veel bedrijven het nieuwe model te worden. Maar dan wel de digitale versie. Er zijn al verschillende partijen die daar op inspelen en via apps de coupons aanbieden.  QR-codes zijn uit! Ik vraag mij af in hoeverre Beacons een rol gaan spelen en hoe ver de “Nederlander” wenst te gaan met het delen en weggeven van informatie.
mobilemamma

Het rapport?

Wil je het gehele rapport lezen wat tijdens de sessie gepresenteerd is? Klik dan HIER voor de Mobile Marketing Monitor. En via deze LINK kun je de complete whitepaper lezen.

Conclusie

Het rapport geeft zelf de volgende conclusie:

  • SAMENVATTING EN BELANGRIJKSTE CONCLUSIES
  • DRIEKWART NEDERLANDSE ADVERTEERDERS ZET MOBILE MARKETING IN SNELLE GROEI: 86% VERWACHT VERDERE TOENAME
  • AANDEEL BINNEN TOTALE MARKETINGBUDGET NOG RELATIEF BESCHEIDEN STIJGING MOBILE BUDGET VOOR BIJNA 60% ADVERTEERDERS INTEGRATIE IN DE MARKETINGMIX STAGNEERT
    MOBILE WEBSITES EN APPS VERDRINGEN QR-CODES
  • MOBILE DISPLAY ADVERTISING NIET LANGER BELANGRIJKST COUPONS STERK IN OPKOMST
  • SMARTPHONE DOMINANT BOVEN TABLETS EN WEARABLES
  • INZET MOBILE COMMERCE LOOPT TERUG
  • ROI GROOTSTE OBSTAKEL VOOR DE INZET VAN MOBILE MARKETING

Aandachtspunt

Een belangrijk aandachtspunt in deze is dat in dit onderzoek niet zoals in voorgaande jaren de top 500 van bedrijven qua budget bevraagd is, maar de top 1000. Dit kan dus een afwijkend beeld geven ten opzichte van de resultaten van vorig jaar.

#ID

Rein Hof

Ik neem nog een [_]) espresso... SocialMedia.nl, Twitter, Facebook, LinkedIn, Pinterest, CRM, blogger, presentaties, Google+, F1, darts, vader, nieuwsgierig. https:// about.me/reinhof

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Show Buttons
Hide Buttons