Adverteren of een persbericht?

Nieuws.Marketing online ecommerce media

Ook Socialmedia.nl achter een betaalmuur?

Mark van den Berg

Sinds 2001 heb ik me na mijn studie Commerciële Economie in de praktijk ontwikkeld als allround marketing professional. Als broekie ben ik eerst in de drukwerk- en printwereld gestart, waarna ik in de uitgeverijbranche ben gerold. Vervolgens heb ik me verder ontwikkeld in de ICT-ellarij / SaaS-ellarij (CRM software) om daarna wederom kort in de uitgeversbranche te werken. Momenteel ben ik bij Spotler (e-mail marketing software en services – wederom SaaS – en voorheen bekend als Blinker en MailPlus) in Zoetermeer (eind)verantwoordelijk voor het marketingbeleid en het partnerkanaal van Spotler. Dit betekent aansturing van het marketingteam voor branding en leadgeneratie. Met het partnerteam ligt de focus op de (omzet)groei uit/van het partnerkanaal van Spotler.Persoonlijk geloof ik erin dat database marketing of data driven marketing en (e-mail) marketing automation vandaag de dag van essentieel belang zijn om relevant te kunnen zijn voor je (potentiële) klanten. Met de juiste branding via relevante kanalen zorg je er daarnaast voor dat je een likeable merk wordt voor je (potentiële) klanten.