[Opvallend] Eindelijk een praktisch boek over online conversie en Customer Journey Mapping #HCC
Het online verleiden van bezoekers is een belangrijk onderdeel van online marketing. Het optimaliseren van conversie is een vak op zich geworden. Een vak dat zowel de marketeer als de online specialist onder de knie wil hebben. Inzicht in de klantreis, de Customer Journey, is daarbij onontbeerlijk. Daarom schreef Patrick Petersen het ‘Handboek Conversie & Customer Journey Mapping’, in het kort HCC. Bestel hier het HCC!
Een praktisch boek
Het praktische ‘Handboek Conversie & Customer Journey Mapping’ (#HCC) is een management- en studieboek. Niet alleen theorie maar ook harde quick wins, cases en wetenschappelijke onderzoeken op gebied van online en het begrijpen van de moderne Customer Journey.
De praktische marketingmodellen worden daadwerkelijk ingezet bij conversieoptimalisatie in organisaties. In het HCC staat het optimaliseren van het bereik (Reach), de betrokkenheid van de doelgroep (Engage), activatie (Activate) en het omzetten naar resultaat (Nurture) centraal. De digitale aanvullingen, zoals cases, presentaties en video’s, de handige portal www.handboekconversie.nl en twittercare via @Conversieboek, benadrukken de toon van het boek: meer resultaat met online!
De klantreis
Hoe breng je de klantreis, de customer journey, in kaart? En hoe kan je inzichten in die customer journey vertalen naar een concrete verbetering van de online conversie? Dat is wat het Handboek Conversie & Customer Journey Mapping (HCC) biedt. Bestsellerauteur Patrick Petersen MA MSc heeft tijdens zijn studie aan de London Business School onderzoek gedaan naar de impact van modern klantgedrag op de conversie van een multichannel aanpak. De uitkomsten zijn in het HCC verpakt als direct learnings en quick wins. Het HCC is flinker, dikker, uitgebreider, met nog meer digitale bijlagen en veel uitgebreid onderzoek ten opzichte van zijn voorganger (het Handboek Conversie #HOC). Bovendien worden alle termen helder en overzichtelijk uitgelegd en toegelicht.
Het HCC is tweeledig:
Ø Het boek biedt directe quick wins op gebied van online conversie. Met tips, inclusief motivatie
Ø Nieuw in het HCC is de customer journey mapping, die als rode draad door het boek loopt
Na het lezen van het HCC weet/kan de lezer:
- Wat conversie precies is
- Wat de rol is van de customer journey en de klantreis in kaart brengen
- Wat customer journey mapping is (inclusief stappenplan)
- De impact van crosschannel en multichannel op de conversie. Welke factoren vitaal zijn voor de verbetering van online conversie
- Onder andere zijn/haar site, e-mailmarketing, social media marketing in conversie doen verbeteren
Meer informatie vind je hieronder. Heb je interesse in een recensie-exemplaar of interview met Patrick Petersen? Ik hoor het graag op jorien@vanduurenmedia.nl
Jorien Hanemaaijer namens Van Duuren Media