Leer snel een vreemde taal met sociaal netwerk Naboomboo #50talen

namooboo

Italiaans startup genaamd Naboomboo is een social media netwerk dat talen kan (aan)leren. Het doel van dit netwerk is het real time leren van een vreemde taal. Doe doe je op het netwerk met een zogenoemd ‘leraar’ die als ‘native speaker’ door kan gaan.  Dit principe van leren komt uit het feit dat je de vreemde taal het snelst leert als je in dialogen elkaar dient te begrijpen en jezelf begrijpbaar moet maken.

namoo

Het platform

Het sociale netwerk is visueel sterk en geeft een snelle mogelijkheid tot registreren door bijvoorbeeld als eerste met Facebook in te loggen. Naboomboo’s platform maakt het de gebruikers gemakkelijk om te connecten met deelnemers met gelijke voorkeuren of profiel. Vervolgens kun je – in een vreemde taal – met elkaar in dialoog in een vreemde taal. Bij registratie kun je bijvoorbeeld een ‘teacher’ kiezen in een vreemde taal of kun jij zelf leraar worden. Je kunt favorieten aanmaken, berichten versturen, jouw profiel eenvoudig aanpassen en beheren en er is een Wallet aanwezig in het hoofdmenu. Belangrijk zijn de Achievements die de learnings bijhoudt.

Funding

Het opvallende en vooral vernieuwde social media netwerk wist  €50,000 op te halen via het Club Italia Investimenti 2. Het geld gaat gebruikt worden voor de verbetering van het netwerk, de diensten en het internationaal bekend maken van het sociale netwerk. Het netwerk kent momenteel – mei 2015 – 2000 gebruikers die 50 vreemde talen spreken. Engels is daarbij de meest populaire taal. Groei is dus noodzakelijk om een netwerk van betekenis te worden.

Lancering

Het platform lanceerde in 2014 in het kader van de World Day of Cultural Diversity for Dialogue and Development, die op 21 mei plaats vond. Vervolgens is het platform uitgegroeid tot een zelfstandige community en is het tot volwaardig social media uitgegroeid.

#ID

Patrick Petersen

Patrick Petersen is ervaren b2b en b2c onlinemarketeer, veelgevraagd spreker-docent (postHBO en postDOC), bestseller auteur met onder andere het Handboek Online Marketing en Handboek Mobile Marketing (genomineerd managementboek van het jaar) en oprichter van AtMost, SocialMedia.nl, Educator en AtMost.TV. Online marketing, mobile, contentmarketing en social media is zijn passie met daarbij het realisme: noem jezelf na wat bloggen en twitteren geen Social Media expert.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Show Buttons
Hide Buttons
Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com